maaliskuuta 04, 2013

Sifonki+Maiharit


Tykkään hennon sifongin ja jyhkeiden goottipopojen yhdistelmästä. Maiharit kirppikseltä, ja sifonkimekko H&M:ltä.

Yksi ihan ensimmäisistä oman tyylisuuntauksen vaatteistani joskus 14-vuotiaana oli sellainen musta, pitkä sifonkihame mellunmäen kirpputorilta. Rohkeasti (salaa ujostellen) liehuin sen kanssa yläasteeni käytävillä. Sain kuulla olevani mm. saatananpalvoja, friikki ja "vitun Harry Potter" . Silloin erikoisesti pukeutuvat saivat kyllä lokaa niskaansa aika railakkaasti. En tiedä minkälainen meininki nykyään on yläasteiden käytävillä, mutta siitä olen ihan helpottunut että me "friikit" ollaan lisäännytty joka puolella ja ehkä saadaan vertaistukea ja löydetään helpommin samanhenkisiä ihmisiä, joiden kanssa voidaan nauraa tikahtuaksemme kun joku haukkuu meitä käytävällä saatananpalvojaksi koska meillä on mustaa huulipunaa.


 Minulla on vieläkin se ensimmäinen goottihameeni tallella. Se on repeillyt, kärsinyt, nuhjuuntunut ja ratkeillut, mutta en voi heittää sitä pois. Sillä on valtavasti tunnearvoa, vaikka en tule käyttämään sitä enää ikinä.

Onko teillä muilla lukijoilla jotain tärkeitä muistoja teini-iän ensimmäisistä goottivaatteista?

Haters gonna hate

Ai ja hei! Viime viikolla kävin Anvil-klubilla tanssahtelemassa ja viettämässä ystävän synttäreitä, ja joku söpö pörröpäinen tyttö tuli sanomaan tanssilattialla mulle, että se lukee mun blogia! Maailman hämmentävintä ja tosi siistiä :D

Translation:

I love the combination of sheer chiffon and heavy boots. They compliment each other somehow. And that reminds me of my very first gothic skirt that I found from a flea market when I was 14. It was a long black chiffon skirt. I wore it proudly, just to hear people call me a satan worshipper, freak and "fucking Harry Potter". Back then it was harder to be yourself or dress differently. Nowadays us freaks have increased wildly so it's easier to find soulmates with whom you can just laugh to all the haters. 

I still have my long chiffon skirt somewhere. I don't use it anymore, it's all torn and dirty and shabby, but it's very dear to me. I don't think I'll ever throw it away. It's a precious memory. Do any of you, my readers, have any stories about your first gothic clothes?

7 kommenttia:

  1. Aivan mielettömän ihania kuvia sinusta!^^
    Muistan itekkin kun joskus muinoin ammattikoulussa että paljon aiheutin negatiivista huomiota olemalla ainoa ns.gootti henkinen... nykyään on normaalia pukeutua vähän erilailla!!!=D

    VastaaPoista
  2. Joo, yläaste varsinkin oli tosi ikävää aikaa. En tiedä kiusataanko ulkonäöstä enää niin paljon, mutta veikkaanpa että varmasti aiheita löytyy aina. Valitettavasti... Olet kyllä tosi nätti näissä kuvissa!

    VastaaPoista
  3. MMMm gggrrrraaaaauuu... you pretty!! Muistoja? tarjoustalosta tein lukio aikana löydön, ihan täydellisesti sopivat maastohousut joissa mun beba näytti ihan sika hyvälle... jopa yksi blondi "suosittu" likka kommentoi niitä netissä josta olin ihan että OMG xD Sitten yksi tumman ruskea melkein samettinen kauluspaita joka laskeutui kivasti mun päälle... rakastin sitä paitaa ja kulutin sen ihan puhki ja kaipaan sitä ikuisesti...

    VastaaPoista
  4. Hihii, minä olen tuo pörröpäinen Anvil-tyttö :D Ja mun ensimmäinen goottihenkinen vaate tais olla semmonen Hellbunny-hame Backstreetiltä, jonka oon jo myynyt eteenpäin ja tosiaan harmitellut, että näin tein, siihenkin liittyy niin paljon muistoja kaukaiselta yläasteelta, esim. kuinka mua kutsuttiin sielä "pitkäksi friikiksi". :,)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja olihan se "savuinen tanssilattia" vähän kummallinen lokaatio, en vaan malttanut oottaa että oltais esim. osuttu tiskille samaan aikaan. ^^'

      Poista
  5. Mua alkoi kiihottaa tosi paljon kun katselin näitä sun maiharikuvia... Sukkahousu- ja maiharifetissi on mun juttu. Yeah, ihana asu!

    VastaaPoista